SKRIVET: 2010-03-19, kl 04:55:29 | PUBLICERAT I: Frågelådan

Svar på frågor

Jag fick ett inlägg nu för ett tag sedan med frågor från en tjej som heter Emma så jag tänkte jag kunde svara på dem nu.

1. Vad är det bästa med att vara au pair?
Det bästa med att vara au pair är att få inblick i hur det är att leva i ett annat land. Oavsett om du väljer att vara au pair i USA, Schweiz, Frankrike eller England. Sedan är det också ett jättebra sätt att lära sig engelska (eller vilket språk som är huvudspråk).

2.Om du hade kunnat ändra på något, vad skulle det vara?
För mig hade det varit att jag hade haft tillgång till en bil hela tiden. Min familj ställer upp och frågar jag får jag låna bilen men då måste jag ta mig ned till tågstationen och sedan lämna den där innan jag börjar igen så min värdpappa kan ha den när han åker hem. Jag skulle också ändra på att det fanns ett billigt gym i närheten, för tillfället kostar alla över $100 månaden plus att regestreringsavgiften ligger runt det priset också.

3. Hur ser en vanlig dag ut för dig?
En vanlig dag börjar med att jag vaknar upp utav att barnen bråkar i köket. När min värdmamma tar de till skolan brukar jag gå upp och vid 10-11 kommer någon av mina kompisar och vi brukar åka till Target eller shoppa runt eller ta promenader i en park som ligger i närheten.

4. Tycker du att jag gör rätt i att åka?
Det tycker jag absolut! Men lär sig att ta hand om sig själv och du kommer finna digsjälv i situiationer som är helt annorlunda än hemma, vissa hemska och obehagliga och andra positiva. Man får vänner från hela världen, om du nu väljer det och man får uppleva ett nytt land billigt med en säker och fast lön varje vecka (även om den kunde varit högre så överlever man!)


Sara

sv: Vad bra! Hoppas du mår bättre snart då :)



PUBLICERAT: 2010-03-20, 03:12:16 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: