SKRIVET: 2010-03-19, kl 04:36:34 | PUBLICERAT I: I USA

Vår, underbara dag

Idag var det verkligen underbart väder! Solen sken för fullt och termometern steg ända till 69F vilket motsvarar runt 20C. Dock kan jag lova att det var varmare i solen och underbart är egentligen bara förnamnet på denna dag. Dock kunde jag inte lämna huset förrän klockan han bli ganska mycket för en man kom och lagade vår kyl -inte för att jag hade märkt att det var något fel på den, men ändå... Så direkt när jag hörde biipet av att han lämnat uppfarten satte jag på mig mina skor och skyndade till Garaget där volvon väntade på mig. Jag körde sedan till Stabels och äntligen, efter fem långa (och korta) månader köpte jag mig en flip kamera. Denna fenomenala uppfinning är en liten handkamera som filmar och superlätt att använda, tja, med tanke på att jag är i Amerika kan det ju inte vara för svårt att använda sakerna här för då skulle linjen till advokatbyråerna brännas sönder, "dummies"-böckerna vara slutsålda och stämningsansökan vara slut. Där har vi Amerika lite i ett nötskal. Men jag klagar inte, ibland är det skönt att det finns sådana korkade människor, dels har jag alltid någonting att skratta åt och det finns alltid hjälp att få, speciellt av dummies-böckerna (Dummies-böckerna är en samling av böcker där dumma människor kan ta reda på hur man gör saker och ting, det finns allt ifrån ekonomi, datorer till att dejta, inte för att jag skulle vilja gå på en dejt direkt utdragen ur en sådan bok men andra människor kanske föredrar detta. Vad vet jag, egentligen...) För övrigt gjorde jag också ett riktigt kap för jag sparade $20. Från början kostade flippen $149 men jag betalade ändast $129. Och när man ändå skall köpa prylen och den är nedsatt, hur glad blir man inte då? -Jo jätteglad! Efteråt körde jag till A'nP med en stolt min på läpparna och sparade där $1 när jag köpte en smoothie. Sedan kanske jag inte skall nämna att jag slängde hela smoothien för den smakade skit. Dock var skiten som sagt $1 billigare. Spara och slösa, spara och slösa. Jag tror jag har fattat skillnaden lite mer nu.

När klockan närmade sig 2:30 åkte jag med ett extra bilsäte i bilen för att hämta upp E och hans kompis. Vi åkte hem och var ute hela tiden, förutom de sista 45 minuterarna (som för övrigt var mer än halva tiden av playdaten ^^) då de var hungriga. Jag hämtade också upp de två äldsta från bussen och efter läxorna gick vi ut igen, dock var detta ett krav från Laura att de var tvungna att vara utomhus så att vi efter middagen kunde åkte och köpa glass på Coldstone. Jag tog ingen för jag var mätt från middagen men barnen älskade det. Efter det blev det bilen hem igen och gå igenom alla ritualer för läggdags. Sagt och gjort sitter jag här i min ensamhet och kollar på "Horton hears a who", en film baserad på Dr Seuss bok med samma titel. Men jag klagar inte, jag ser riktigt fram emot att gå och lägga mig när filmen är klar och skönt är det med bilars ljud i avgrunden såhär på kvällskvisten. Godnatt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: