SKRIVET: 2010-05-03, kl 05:27:31 | PUBLICERAT I: I USA

Silver Bay Helg

Mina ögon är trötta men jag måste vara uppe en liten stund till, jag tvättar nämligen helgens använda, smutsiga och svettiga kläder. På axeln har jag fyra stycken myggbet som sitter i en rad som påminner om pärlorna i ett 10.000-koronor-budgets halsband, på kinden har jag ett annat myggbet, på smalbenet tre stycken och på kinden har jag även ett. Jag tror jag har två stycken i hårbotten men jag är inte säker -det kan vara tre stycken. Helgen i sig var underbar. Den började kanske lite väl hastigt och slutade likadant. Det var lite stressigt när jag lämnade av E hemma och var tvungen att göra klart en del packning. Jag var i tid på min väg ned till tågstationen och allting var perfekt. Allt var packat och jag hade lyckats med att bära allting, jag börjar gå relativt snabbt mot plattformen och halvvägs dit händer det som inte får ske. Det förbannade tåget kommer, fyra minuter för tidigt. Så jag börjar springa men inser snart att det är förgäves. Helt panikslagen ringer jag Christina för att se vad hon gör, och frågar ifall hon kan skjussa mig till Mt Kisco. Självklart kunde hon det och jag är henne tusen gånger tusen gånger tacksam. Jag hann i tid där Malin väntade på oss och efter mindre än fem minuter kommer även Ida, vi packar bilen och sätter av mot North Salem där vi skall hämta upp Jennie. Strax efter 4 pm sätter vi fart mot vårt nästa mål -Silver Bay. Ett par stopp på vägen, ett par felvägar och körning genom bäcksvart mörker genom spökliknande samhällen nådde vi äntligen vår destination. Jag tror att alla var helt slutkörda efter dagen så sängen väntade relativt snabbt. På lördagen börjades det med lektion först var det Take control over your time and money, Advanced technology photograph och sedan Hike. De flesta av kurserna var inte alls direkt seriösa men de var roliga och man lärde sig trots allt en del. Det som dock var seriöst var Hikingen, herregud jag hade verkligen inte räknat med att det som skulle ske. Vi vandrade uppåt, uppåt och åter uppåt. Till en plattform som låg högst uppe på toppen av berget. Men det var det värt, det var en grymt vacker syn och jag var nöjd med min prestation. Dock var det näst intill livsfarligt att gå ned. Det var tusentals löv och under löven gömde sig alla möjliga fällor så det var nära inpå att man föll ett par gånger... Efter en dusch tog jag, Ninni och Elin med våra kameror och gick på en fotorunda -därav alla min myggbet. Men det blev grymma foton som jag snart skall presentera. Då jag orkar ladda upp dem både till till datorn och bloggen, men det lär ju hända snart, host. Efter det hade vi middag och sedan ytterligare två kurser: Aktiv storytelling och Get to know each other. Tja, vet inte vad man kan säga om det. Under kvällen satt Ninni, Ida, jag och Julia inne på vårt rum och pratade om allt möjligt, vi drog katt skämt (som presenteras här ovanför) och en massa mer, bl a Din mamma och Alla barnen. Idag packade vi ner alla våra saker och sedan blev det ytterligare två lektioner American justice system och American politics. Intressanta, dock var den sista nämnda inte direkt världsrolig men ändå okej. På vägen hem åkte jag Ida och Jennie genom Albany. Fast mer om detta i morgon, haha. Nu känner jag ett myggbett på min rygg också. Usch.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: