SKRIVET: 2010-11-21, kl 09:43:00 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Livets under

De kommer små och mjuka. Ganska rosa/rödfärgade under svåra förhållanden och krävande en tid därefter. Jag pratar såklart om barn. Barn, barn och åter barn. Kvinnans liv är en cykel, vi föds, förökar oss och dör. Kort och gott. Det finns en tid för det ena lika mycket som det andra, nästan. Att föda barn, för vi vet ju alla att föda barn kan man göra under en viss period -innan det blir för sent. I alla fall enligt naturens lagar. Men nu kan du föda barn när du vill, satsa på karriären och när väninnorna blir mor- och farföräldrar, ja varför inte satsa på din eget barn då? För i dagens samhälle och med nutidens metoder fungerar vilket. "Jag känner mig som 27" säger 72-åriga Adriana. Men är du det? Jo visst, man kan vara ung i själen men tyvärr är du inte det. Men att känna sig och vara är faktiskt två olika saker. Det finns en naturlig anledning till att kvinnan kommer in i klimakteriet och enklaste svaret är att vara gravid är krävande för kroppen och desto äldre du blir desto svagare och klenare blir kroppen. So it's part of life. Jag kan verkligen inte förstå varför man så gammal vill få barn. Jag kan verkligen inte förstå det, man kan dö när som helst i en hjärtattack, få stroke eller en massa andra problem med leder osv. Och då skall man bli gravid. Lycka till. Framförallt går mina tankar till barnen. Hur känner de sig när ens moder dör och man inte ens hunnit bli 10 år gammal. Vad är värdigheten i det. Och vem skaffar man barnets liv för -hans/hennes eller ditt. Att skaffa barn är och förblir det allra mest egoistiska och själviska en människa kan göra samtidigt som det också är det allra mest generösa och osjälviska. Svårt att hänga med? Nej, ibland kan jag tänka att naturen och dess regler finns av en anledning. Och ibland kan det nog vara allra bäst att också låta det vara så. Men mina tankar är mina och folk får göra vad dem vill, för jag har ingen rätt att klandra andra människors, val, handlingar och tankar. Vi lever i en färgfull värld, ta vara på det, för det är det som gör den ännu vackrare.
Klicka HÄR för att komma till artikeln.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: