SKRIVET: 2010-11-25, kl 21:06:07 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Pengar rullar in det går bra nu?!

Jag skall inte sticka under stolen att jag shoppar mycket. Men jag vet om det och jag lever inte för pengar jag inte har. Aldrig att jag skulle köpa någonting på kredit, det måste verkligen vara det dummaste man har gjort! Speciellt om man inte har pengarna och lever över sina tillgångar. Jag är livrädd för lån, men även jag är medveten om att jag någon gång kommer jag få ta ett, eller två. Men redan nu är det jobbigt att gymmet betalas på autogiro. Har jag pengar? Dras de korrekt? Inga skulder? Det är tankar som går runt, runt, runt i huvudet. Nej, jag spenderar men för äkta pengar, inte lånade eller påhittade. Och för tillfället är jag skyldig två personer pengar, någonting jag så fort som möjligt vill komma ifrån.
Lyxfällan, you will not get me. Not in this life.
Patrick Grimlund och Magnus Hedberg



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: