SKRIVET: 2010-10-25, kl 03:34:03 | PUBLICERAT I: I USA

Jag lever - Seattle

Till mangas gladje och kanske nagras besvikelse lever jag fortfarande. Jag har inte regnat bort har i Seattles regniga territorium eller drunknat for den delen heller. Dock har jag blivit otroligt blot ett X antal ganger da det forst vracker ned for att sedan dippa lite grand och sedan vara solsken. For att ater i nasta sekund sporegna. Ett ganska skummt vader men jag gillar det anda. Jobbigare var det forsta dagen da vi kom ifran ett 30+ gradit Hawaii till ett 10+ gradit Seattle. Men, det kommer bli lattare att vanja sig vid Sverige temperaturen nar jag val ar hemma. Och for ovrigt kommer jag hem om bara nagra dagar, en skum men harlig kansla och vetskap.

For ovrigt ar Seattle en otrligt skon stad. Lugn, regnig, relaxed/layed back stad med en harlig atmosfar. Lite grand paminner det om Sverige, vilket jag starkt gillar i anti-amerikanskt standard, for att det alltid skall ga sa snabbt som mojligt tar det lite langsammare har. Om det ar verkligheten eller bara kanslan kan jag inte uttala mig om. Kanske bara en akta Seattle-bo kan svara pa den fragan.

For ovrigt kommer lite extrafakta som jag och Ninni larde oss idag pa "The Underground tour", Det var en svensk immigrant som brande ned Seattle i slutet pa 1800-talet och det ar en svensk immigrant som har startat det valknada "Nordstrom" affaren. Intressant, for ovrigt ar han som brande ned Seattle en hjalte i mer anda an 'the bad guy". Anledningen? -Jo, det gamla Seattle var fullt av skall-vi-kalla-det-mannskliga-avfallsprodukter. Som da och da lakte ut ur avfallsroren pa marken pa grund av trycket fran ebb och flod i havet.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: