SKRIVET: 2010-10-27, kl 16:10:25 | PUBLICERAT I: I USA

Likt sanden i ett timglas rinner tiden förbi

Ett år har passerat, ett år har gått, ett år äldre men flera år visare. Kanske är det så, att jag har hittat mig själv lite mer. Jag vet inte faktiskt, men jag hoppas. Jag känner mig lite mer som en ny människa, jag är starkare, mognare men framför allt gladare och lyckligare. Jag har lärt mig att uppskatta det jag har, och inte sakna det jag saknar. Jag har lärt mig att ha drömmar och följa mina mål. Jag har lärt mig mitt livs gåta. Och jag har lärt känna den person som jag egentligen borde lärt känna flera, flera år sedan. Bättre sent än aldrig kan man nog säga. Oavsett hur tufft, enkelt, lätt eller svårt ett år kan vara skall vi alla inte glömma att ta lärdom av tiden som passerat. Mitt år på andra sidan Atlanten har varit full av äventyr, utmaningar och upptäckter. Full av saknad men också full av glädje. Glädje i människor jag aldrig annars hade träffat och glädje i det faktum att jag vågat ta ett steg ut i det okända och ändå klarat mig bra, riktigt bra om jag får säga det själv. Ett år har passerat, ett år har gått. Jag är densamma, am I not?

I don't cry because it's over, I smile because it happened.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: