SKRIVET: 2010-09-10, kl 05:01:12 | PUBLICERAT I: I USA

ראש השנה (Rosh Hashana)

Idag är det Rosh Hashana, vilket är det Judiska  nyåret. Så istället för att vara på år 2010 som vi är har judarna året, 50011 eller någonting i den stilen. Det exakta året känner jag inte till. För övrigt var det en grymt lugn dag idag. Började dock jobba vid 08:30 på morgonen. Gick upp och satte genast igång men att göra frukost till pojkarna, poptarts, mjölk och äpple eller jordgubbar blev resultatet. Om någon undrar vad poptarts är så skall jag enkelt förklara vad det är. Tänk er en mjukare kaka fylld med sylt. Ovanpå på ena sidan är det glasyr av något slag. En bra och hällsosam start på dagen, precis som Nutella som anses nyttigt i detta land. Oavsett hamnade jag nu på villovägar. Hur som helst, efter frukosten var det dags att klä pojkarna -och nej jag klär inte de två äldsta däremot tog jag fram finkläderna som de skulle kläs i. Inte det lättaste med pojkar som inte tycker om "Fancy clothes" dock gick det bra. De tog bilen till synagoggan och var borta i ett antal timmar. Klockan 12 mitt på dagen var jag klar med ombäddningen i barnens sängar plus tvättat klart deras kläder. Ett stort plus för jag brukar knappt ha börjat vid den tiden. När familjen sedan kom tillbaka hade jag gjort iordning lunch. Därefter spelade vi fotboll, kollade på tv, gick igenom fotografier och kollade på youtubeklipp. Klockan 17 kom Lauras syster, hennes man och två barn hit. (Barnen är i 25-30 års åldern) Inget jobb för mig, vilket gillas skarpt!
Klockan är nu snart 23:00, alla förrutom jag, N och S är uppe. Klockan tickar på men jag är off och de får vara uppe hur länge som helst. Dock har det en sluttid då den Amerikanska Footballs matchen är slut. Vilket kan vara hur sent som helst. Bara tiden lär utvisa. Over and out.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: