SKRIVET: 2010-09-22, kl 07:29:30 | PUBLICERAT I: I USA

SD i Riksdagen

Även om jag befinner mig på andra sidan jordklotet är jag inte helt bakom flötet när det kommer till valet. Jag vet mycket väl vad det är som pågår, jag läser på så gott som. Och att Sverige demokraterna är årets vinnare och lyckats kvala in sig i Riksdagen, Vad tycker jag om det? Jag vet faktiskt inte. På ett sätt kan jag nog tycka att det är på tiden att ett problem som tidigare setts bort ifrån nu kommer i fokus. Att det sedan sker på ett radikalt sätt som detta, det vet jag inte. Riksdagen, nja. Kanske inte att de har något där att göra men de Svenska rösterna är lagda och rösterna är räknade.

Men vad som gör att jag skäms, riktigt skäms för svenska politiker är att de uppför sig som om de gick på högstadiet. Visst att man inte gillar SD, det förstår jag och accepterar, men att man som Lars Ohly lämnar ett rum för att Jimmie Åkesson kommer in tycker jag inte är acceptabelt. Han har en åsikt, precis som du, precis som jag, precis som Svenska folket. Han är där tack vare dem, istället för att vända sig om och gå -gör någonting åt saken. Titta inte bort, vissla en melodi och låtsas som att problemet inte finns, som tidigare. Jag tror att många människor i Storlilla Landet Lagom har fått nog av invandringen. Och hur kan de säga nej till det och göra sin röst hörd förrutom i valet? En stark röst är hörd via dem och skulle nu de andra partierna tagit tag i frågan lite mer, komma upp med nya regler och ett system som fungerar hade nog rösterna blivit en aningens mindre. Snälla, titta inte bort, SD är inte clownen längre utan årets vinnare, hur du än ser det. Och större vinnare kommer de bli om inte vi gör någonting!

Jag är ledsen för de människor som SD påverkar och jag är tacksam över att jag är svensk, jag tar för mycket för givet. Men livet är orättvist, vi kan inte göra allt, och speciellt inte i Sverige. Men vi gör det vi kan göra, men när det går ut över landets befolkning då måste någonting ske annars väcks andra röster till liv -precis som nu. Tyvärr, och förlorarna blir inte oss. Men i denna takten, kanske det blir så.

Krig, fattigdom och sjukdom är det som driver immigranter och immigranter kommer alltid att finnas, kanske i mindre upplaga om vi alla gör någonting för världsfreden. Förrän den dagen kommer är livet orättvist, och även därefter. Jag tror aldrig Gud hörde våra böner.

Jag menar absolut inte att vi skall börja kasta ut de som bor här eller att de skulle ha mindre värde än mig. Vad jag säger helt enkelt är att vi borde se över den immigrationspolitik som vi idag har och förbättra den. Och med SD nu i regeringen kanske dessa tankar kan tas på allvar.

Ja jag röstade i år, nej inte på Sverige Demokraterna.

Min röst är för närvarande inte räknad, i alla fall inte presenterad, men i morgon så.
Bildkälla: Aftonbladet
URL: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01290/val_1290081t.jpg



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: