SKRIVET: 2010-09-25, kl 06:50:49 | PUBLICERAT I: I USA

En helt vanlig fredag...

Idag har varit en bra dag. Mycket bra faktiskt. Jag har lyckats bocka av en hel drös av saker på min "To Do List" och jag har varit på promenad med Susanne. Vi skulle egentligen åka till Rockafeller Park Reserve men när vi kom dit var det uppsatta skyltar överallt som talade om att vi inte kunde parkera, när vi sedan fortsatte på vägen körde vi helt plötsligt förbi en kamera bil och en kameraman. Och då har jag inte ens nämnt alla poliser som stod i varända hörn. Jag tror säkert det var upp emot 50 poliser på en sträcka runt 1 km. Vad händer? Ingen aning faktiskt. Vi trodde nog att det kanske var Barack Obama som kom på besök för att träffa Bill Clinton. Kanske ville han ha tips om hur man håller en älskarinna hemlig. En bra lärdom att ta av Billan. Men då kommer nästa punk, vad fasen gjorde de vid en farm, ja... Det har jag faktiskt inget svar på. Så förmodligen var det nog någonting annat.
Hur som helst åker vi tillbaka till Chappaqua för att vi vill gå en annan hikerunda vid sjön som Christina bodde vid innan (Nu är det Burcu som bor där istället) Vi går och går och går. Ingen aning om hur vi vandrar men helt plötsligt har vi gått till Mt kisco, (den andra byn/området som ligger norrut). Först har vi ingen aning om hur vi skall gå, och inte vet Brevbäran det heller, så vilse är vi. Toppen. Vi börjar gå åt ett håll och sedan märker jag var vi är. Vi är vid golfbanan där S's kompis bor. Herregud tänker jag, vi är långt borta. Vi lyckas trots allt med våra kunskaper ta oss tillbaka till Susannes parkerade bil och ta oss hem. Och tur var det.
Jobbandet gick bra, N var inne i stan, eller gatan som är själva "stan", så honom behövde jag inte hämta från bussen. S hade först simmträning och sedan målvaktsträning så han var borta hela dagen så det var bara E jag behövde ta hand om vilket var lätt då han fick för sig att skriva ord. Lätt som en plätt.
Senare under kvällen hämtade jag upp Susanne och vi begav oss mot Applebee's där några svenska tjejer väntade för att det sedan skulle komma två till tyskar, en polack från New Jersey och en till tjej från Sverige. Grymt kul var det och jag tror minsan att vi var höljuddast i lokalen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: