SKRIVET: 2011-01-06, kl 23:44:50 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Inga ursäkter

Det vardagliga livet erbjuder mer än en gång olika val. Skall vi titta på tv, kanske läsa, varför inte gå ut på en promenad, gå till gymmet, fika med kompisar osv. Allt är väl relativt men i vanliga fall väljer vi människor det enklaste valet. Vi tittar på tv istället för att ta den där promenaden. Vi är för trötta för att gå till gymmet och visserligen kan det vara så ibland. Men inte alltid och ett pass på gymmet när du är trött ger en extremt härlig nattsömn. Det gäller att hitta energin men framförallt attityden och motivationen. Jag vet att det är extremt svårt, tro mig. Men när jag känner mig sliten och inte har humöret på topp för ett gympass är det ett tecken på att jag borde gå. Det finns inga ursäkter längre för att inte gå till gymmet. Dessutom gör träningen dig på längre sikt piggare och du orkar mer. Det gäller bara att börja, och det måste vi alla -någon gång. Du är vitast på stranden i början av sommaren, men inte i slutet. Det är en process som tar tid, frågan är; är du motiverad och villig att kompromissa? Det är då vi börjar på riktigt, Det är då vi kan börja jobba på en förändring.
.
Ett tips: För er som har svårt att hitta motivationen och inte gör saker fullt ut. För att få ut ett maximalt positivt resultat är att innan du går och lägger dig föreställa dig ditt träningspass. Gå igenom hur du vaknar upp, tar på dig träningssakerna och kör igång. Detta gör det mycket lättare att verkligen ta tag i din tanke och verkställa den.  I ungefär 90 sekunder skall man föreställa sig sekvensen och därefter är kroppen inställd på händelsen. Inte mycket att ha ursäkter för, alltid värt att prova.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: