SKRIVET: 2011-10-03, kl 11:13:30 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Hets diskussion

Ohumant tidigt gick jag upp i morse. Klockan stod på 06:15 då min ringklocka ringde för uppstigning. Gick sådär kan jag meddela, men efter många om och men tog jag mig faktiskt upp. Hur som helst hade vi föreläsning idag med Britta Bjelle, en kvinna med otroligt mycket referenser och men en vilja av järn. Framför allt förelästes det om hennes karriär och vilja att påverka det svenska rättssystemet, bl a genom att skapa en ny lag (finns en lång historia hur lagar bildas och antas som ni själva får hitta information om) som nu benäms som Fridsbrott och Kvinnofridsbrott. I slutet på föreläsningen fick vi delta i en diskussion hela klassen och vilken diskussion det blev! Anledningen är att alla skall stå lika inför lagen, men genom att förstärka kvinnans roll i en nära relation med en man, man blir slagen av är det en säregen lag. Många var för, många emot. En intressant diskussion hur som helt och med vissa påhopp som inte bör finnas i en diskussion. Alla som läser detta, en diskussion för man för att påverka andra människor att i slutändan ha samma åsikter som en själv. Kanske en och annan politiker kan lära sig den läxan...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: